• Najnowsze
  • Zapowiedzi
  • Recenzje
  • Poradniki
  • Spis gier
gravatar

The Sims Social - poradnik

Facebookowa wersja Simsów jest grą w której generalnie naszym głównym zadaniem jest rozbudowywanie i dekorowanie domu, a także utrzymywanie przyjaznych bądź wrogich relacji ze znajomymi. Nasz Sim posiada klika podstawowych potrzeb takich jak głód czy higiena, o które musimy dbać, jak również może podejmować się różnych zadań, za które otrzyma różne nagrody.

Tworząc naszego Sima staniemy przed pierwszym wyborem - jednego z 7 typów osobowości. Wprawdzie później w czasie gry istnieje możliwość dokonania zmiany, jednak wiązać się to będzie z wydaniem SimCash, czyli zainwestowaniem prawdziwych pieniędzy. Każdy typ osobowości ma swój własny wachlarz działań i reakcji, jakie będziemy mogli wykorzystać w komunikacji, jednak ich skuteczność zależy również od charakterów innych Simów. Również początkowe wyposażenie naszego domu zależeć będzie od wybranego typu osobowości (w zależności od wyboru możemy na przykład zacząć z maszyną do pisania, bądź z małym komputerem - nie ma to jednak dużego znaczenia dla rozgrywki - kosztują one praktycznie tyle samo, a prędzej czy później i tak będziemy posiadać wszystkie te obiekty). Oprócz tego nie ma żadnych realnych różnic w dokonanym przez nas wyborze osobowości - dlatego ja polecam zdecydować się po prostu na to co nam się najbardziej podoba.

Jednym z naszych najczęstszych celów w grze, będzie osiągnięcie stanu inspiracji. Sim będący w tym stanie otrzymuje dodatkowe pieniądze za wykonywanie prac podnoszących jego umiejętności. Aby go osiągnąć będziemy musieli dbać o wszystkie podstawowe potrzeby naszego Sima (kontakty z innymi, rozrywka, głód, higiena, pęcherz i sen). Nie jest to jednak trudne, ponieważ wykonywanie czynności w ramach tych potrzeb nie kosztuje nas punktów energii.

Cechy (Traits):
W czasie gry nasz Sim nauczyć się może również 6 różnych cech. Do ich nauki wykorzystywane są punkty Lifetime (niebieskie skrzynki), które zdobyć możemy podnosząc nasze umiejętności bądź wykonując zadania. W każdej chwili możemy wymienić daną cechę na inną, nie tracimy wtedy jej poziomu, jednak zmiana ta kosztuje nas ciągle pewną sumę punktów Lifetime.

Slob - cecha przydatna głównie w celach rozrywkowych. Twój Sim wprawdzie przestaje się kompletnie interesować higieną osobistą, ale w praktyce wcale nie oznacza to łatwiejszego zdobywania stanu inspiracji. Na poziomie 3 Sim używa wanny/prysznica jako WC, a na poziomie 5 może jeść ze śmietnika.

Steel Bladder - cecha przydatna tylko jeśli nie lubimy tracić czasu na korzystanie z WC. Poza tym nieprzydatna, gdyż dbanie o pęcherz nie wymaga od nas korzystania z punktów energii, a w krytycznych przypadkach nie ma przeszkód w skorzystaniu z toalety sąsiada.

SuperMechanic
- kolejna nieprzydatna cecha. Po co naprawiać szybciej skoro i tak trwa to chwilę?

Insane - cecha przydatna jeśli posiadamy niewielką liczbę znajomych lub po prostu nie chcemy utrzymywać z nimi relacji. Zmniejsza spadek potrzeby kontaktu z innymi, możemy również skorzystać z telefonu aby go zaspokoić.

Ogre - przydatna i zabawna cecha. Wraz z jej rozwojem otrzymamy dwie nowe negatywne reakcje w kontaktach z innymi sąsiadami - beknięcie i pierdnięcie. Przydatne jest również to, że nie musimy przejmować się czyszczeniem obiektów, gdyż kompletnie nie przeszkadza to naszemu Simowi.

Ninja - bardzo przydatna cecha. Dzięki niej nasz Sim porusza się szybciej i może co jakiś czas teleportować się. Przy dużym domu wręcz nieocenione.

Great Kisser - kolejna przydatna cecha. Dzięki niej możemy w relacjach z innymi
wcześniej korzystać z pocałunku, bez ryzyka pojawienia się negatywnych skutków.

Night Owl - sytuacja podobna jak z cechą Steel Bladder. Jeśli nie lubimy tracić czasu na sen można zainwestować, po za tym nieprzydatne.

Specjalne materiały:
Większość materiałów zdobyć można również bez konieczności wysyłania ich przez naszych znajomych:

Fury - otrzymujemy za różne negatywne reakcje w czasie kontaktu z innymi Simami.

Goodwill - w przeciwieństwie do Fury otrzymujemy je za bycie miłym dla innych.

Love - otrzymujemy za przeprowadzanie różnych akcji z innymi Simami, takich jak wspólne oglądanie TV, bądź słuchanie muzyki.

Bling - kiedy ukończysz budowę jakiegoś obiektu zyskasz możliwość opublikowania specjalnego postu na tablicy. Każdy kto w niego kliknie otrzyma ten właśnie prezent.

Inne porady:
Każdy obiekt w sklepie, który posiada ikonkę młotka w górnym prawem rogu, należy wybudować - czyli zebrać wszystkie potrzebne do tego materiały. Jeśli nie chcesz tracić miejsca w swoim domu, po prostu schowaj taki obiekt do schowka i wyciągnij go dopiero jak będziesz posiadał wszystkie potrzebne przedmioty.